DEĞİŞİM YÖNETİMİNDE HATALAR VE SONUÇLARI


Şirketlerdeki değişim çalışmalarında;

- Vizyon yoksa "karmaşa"

- Yetenek yoksa "endişe"

- Motivasyon yoksa "direnç"

- Aksiyon planı yoksa "yanlış başlangıç"

olur !!!

Yakın zamanda linkedin sayfamdaki bu paylaşımım sonunda bağlantılarıma, 'sizin yaşadığınız değişim deneyimleri neler?' diye sordum. Gelen katkılar şu şekilde oldu. Aşağıda yorumu yapan kişilerin isimleriyle değiştirmeden
 aktardım:


“Dijital dönüşüm beyinde başlar.  Zihinsel dönüşüm tamamlanınca, etkin bir liderin kılavuzluğunda, vizyon ve misyon doğrultusunda başarılı sonuçlar verir.  Aksi kandırmacadan ibarettir.” A.Kadir Çaylı

 “Çok güzel bir çerçeveleme olmuş. Ben bir de "walk-the-talk" diyorum... Tepe yönetimin - yani sponsorun - değişimin sahiplendiği değerleri üzerine giymiş olmasından bahsediyorum. Bunun yokluğu da en baştan "inanç" duygusunu zedeler.” Candan Schabio

“Tüm bu yazdıklarınıza ek olarak, temelde “zihniyet değişimi “ ve “zihniyette dönüşüm eğilimi “ yok ise , maalesef vizyon , misyon ve diğer değerler duvarda asılı birer süslü cümleden ileri gitmiyor. Daha da ötesi çalışanların çok büyük bir çoğunluğu bu cümleleri bilmiyor, hatırlamıyor, içselleştiremiyor uygulaması zaten mümkün olmuyor. Zihinlerde değişim ve devamında dönüşüm olmadıkça iş çok zorlaşıyor ve neyi neden ve nasıl yaptığını bilmeyen bir sürü iş insanı kaybolup gidiyor.” E.Mert Ural

"Bulunduğum güzide şirkette son iki yılda çok önemli değişiklikler yaşadık. 15 yıldır kullanılan ERP yazılımı (ne kadar ağır bir süreç olduğunu yaşayanlar bilir), iş süreçleri, organizasyon şeması, norm kadro yapısı, görev tanımları, üretimdeki operasyonlar, bazı tedarikçiler... Bütün bu değişimlerin başarıya ulaşması için çok sayıda pozitif faktörün bir araya gelmesi gerektiği aşikar ancak işin temelinde çok önemli iki hususun olduğuna inanıyorum: İyi planlanmış bir değişim yönetimi ve değişime direnç göstermeyen, bilinçli, dinamik bir ekip..." Mustafa Kocabaş

 “Değişim konusunda burada yapılan çok nitelikli yorumları şimdi okudum. Bu sefer ilk yorum yapan ben olmak istemedim:). Benim ek olarak söyleyeceğim ise; değişimin ancak gelişime açıklık kişilik özelliğine sahip çalışanlarla ve örgütte değişimin gerçekleştirilmesini sağlayan öğrenen örgüt kültürünün yaratılması ile mümkün olabileceğidir. Değişimi başlatan liderdir ancak gerçekleştiren çalışanlardır. Değişimi çalışanlara rağmen değil çalışanlarla gerçekleştirebilirsiniz.” Prof.Dr. Oya İnci Bolat

 “İnanç yoksa korku olur, hedef yoksa kuşku olur, tutku yoksa uyku gelir, heyecan yoksa da işin ruhu olmaz.” Serkan Acar

 “Çalıştığım şirketlerde benim şansım mı yoksa şanssızlığım mı bilmiyorum hepsi bir dönemde ya satıldı ya satınalındı ya da büyük bir grup İle birleşti. Bu dönemlerde öğrendiğim en büyük ders şudur: iletişim iletişim iletişim. İstediğiniz kadar elinizde dünyanın en iyi stratejik planınız olsun iyi bir iletişim planınız yoksa bir işe yaramıyor.” Suat Soylu, Ph.D. 

 “Yetenekli ve istekli çalışanlarınız ve onlara saygı gösteren, değer veren yöneticileriniz olduğunda Vizyon sahibi bir şirket olabiliyorsunuz. Dijitalleşme yorgunu çalışanlarınıza ve performans baskısı altındaki yöneticilerinize daha fazla hoşgörü göstermelisiniz. Güvenli liman yoksa fırtına açıkta göğüslenir.” Prof.Dr. Tuncer Asunakutlu

 

Değerli iş profesyonelleri ve akademisyenlerin de yorumları ile değişim yönetimi üzerine güzel bir sinerji oldu. Katkıları için herkese teşekkürler. 

Linkedindeki bu yorumları incelemek için linke tıklamak yeterli https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6770296576951812096/

Keyifli okumalar,


Dr. Savaş Tavşancı
Kıdemli Yönetim Danışmanı
Yönetici Mentoru, Yazar
Eğitmen, Konuşmacı
savastavsanci@gmail.com


Yorumlar

Popüler Yayınlar