SATIŞ HEDEFLERİ NEDEN TUTMAZ?
Yeni yıla girmemize çok az zaman kaldı. Sektör ve büyüklük fark etmeksizin
bütün ticari işletmeler ve satış faaliyetleri ile uğraşanlar olarak şu soruları
kendimize sıkça sorar olduk.
- Yılı nasıl kapatacağız?
- Yeni yılda neler yapabiliriz?
Bu nedenle uzun yıllardır satış, müşteri ilişkileri ve pazarlamanın içinde
olan birisi olarak hedeflerin hangi durumlarda tutmadığını yazmak istedim.
Kontrolümüzde olmayan veya kontrolü çok zor olan gerekçeler:
- Yüksek hedefler
- Hatalı stratejik planlar
- Planlanan yatırımların yapılmaması
- Ürün veya hizmetlerimizle ilgili çözülemeyen sorunlar
- Piyasa ve ekonominin öngörülenin dışında olumsuz gitmesi
- Organizasyonel problemler (iletişimsizlik, yetki sorumluluk karmaşası vs.)
- İnanç eksikliği (yukarı da saydığım nedenleri gerekçe gösterip erken havlu
atmak)
- Rehavet (nasıl olsa tutar diye düşünmek)
- Motivasyon eksikliği
- Sattığımız ürün veya hizmetlerin teknik özelliklerine hakim olmamak
- İkna tekniklerini yeterince kullanamamak
- Plansızlık
- Analiz yapmamak
- Müşteri itirazlarından korkmak
- Temsil ettiğimiz şirketin çıkarlarını düşünmeden müşteri taleplerine uymak
- Şartlara göre gerekli yönetsel aksiyonları alamamak
- Satış yöneticilerinin iyi bir liderlik sergileyememesi
- Kendine fazla güvenip değişmemek ve kendini geliştirmemek
Yazımızı Pauleo Coelho’nun iki özlü sözüyle bitirebiliriz.
“Bir hayali gerçekleştirmeyi imkansız kılan tek şey vardır; başarısızlık
korkusu.”
“Ok ancak geri çekerek atılır. Hayat seni zorluklarla geri çekiyorsa, seni
daha büyük bir şeye fırlatacağı içindir. Nişan almaya devam et.”
Karar sizin. Hedefi tutturmak mı, yoksa göz göre göre sapmasına izin vermek
mi?
Yorumlar
Yorum Gönder
Merhaba,
Değerli yorumunuz için teşekkürler. Blogumuzun yayın kriterleri çerçevesinde incelenip uygun görülmesi durumunda en kısa sürede yayınlanacaktır.
Saygılarımla,